Jest rok 1821, od 250 lat Filipiny znajdują się pod panowaniem królów Hiszpanii. Jednak tak naprawdę Hiszpanie nie kontrolują wszystkiego. W cieniu ich kolonialnej władzy nieposłuszni Filipińczycy rozwinęli potajemny handel morski z sąsiednimi wyspami i kontynentem azjatyckim. Przemytnicy upychają na swoje niepozornie wyglądające łodzie i delikatne bambusowe barki gałkę muszkatołową, jedwab, jadeity i żeń-szeń, z którymi wyruszają na morze, aby przemycić je do Manili. Sukces nie jest jednak pewny, ponieważ ani łodzie, ani kapitanowie nie są dobrze przygotowani do tych wypraw. Gdyby tego było mało, w zatoce kryją się piraci, którzy czekają tylko, aby obrabować łodzie, które nie zdołają przed nimi uciec.
Biorąc pod uwagę te wszystkie niebezpieczeństwa, wysokie ceny, obowiązujące na czarnym rynku w Manili, nie dziwią nikogo. Handlarze wykorzystują swoich popleczników, którzy mają dopilnować, aby towar dotarł właśnie do nich; przekupują kapitanów, aby pozbawić przeciwników ładunku i ubezpieczają swoje łodzie na wypadek nieszczęść. Kilku bogatych przedsiębiorców wynajmuje piratów, którzy atakują łodzie przeciwników, co bardzo pomaga w interesach.
Rozgrywka składa się z kilku rund (nazywanych wyprawami). Podczas każdej wyprawy 3 łodzie zostają załadowane towarami i wyruszają do Manili. Ruch łodzi opiera się na rzucie odpowiednimi kośćmi (do każdego towaru przypisana jest jedna kość). Szanse na dotarcie łodzi do celu są różne i poszczególne towary dadzą różne zyski.
Każdy gracz rozpoczyna rozgrywkę z dwoma kartami własności i 30 PESO.
Na początku każdej wyprawy gracze licytują stanowisko zarządcy portu. Jest ono bardzo istotne, ponieważ to właśnie zarządca portu może zdecydować, które towary zostaną załadowane i skąd wyruszą łodzie, dając im w ten sposób określone ułatwienia. Zarządca portu ma również możliwość zakupu nowych towarów w ramach inwestycji. Po tym, jak zarządca wypełni swoją rolę, wszyscy gracze wynajmują pracowników (pionki), którzy pomogą im zarobić pieniądze na danej wyprawie:
- Mogą umieścić ich w łodziach, za co zarobią pieniądze, jeżeli oni dotrą bezpiecznie do Manili.
- Mogą umieścić ich w porcie lub w stoczni, wtedy otrzymają pieniądze, jeżeli łodzie wpłyną do portu lub zostaną uszkodzone i będą musiały zostać naprawione.
- Jeden gracz może umieścić swojego pionka w biurze ubezpieczeniowym. Otrzymuje on za pracę na stanowisku agenta ubezpieczeniowego 10 PESO, ale musi pokryć koszty napraw łodzi, które dotrą na Manilę uszkodzone.
- Mogą ich umieścić na statku piratów, którzy będą starali się okraść pechowe łodzie.
- Wreszcie, mogą umieścić ich w chatkach na wyspie kapitanów, którzy kierują łodziami w ich drodze na Manilę.
Na końcu każdej wyprawy gracze otrzymują zyski za swoje pionki. Towary, które dotrą na Manilę zyskują na czarnorynkowej wartości.
Gra kończy się w momencie, kiedy jeden z towarów osiągnie wartość 30. Zwycięzcą zostaje gracz, któremu uda się zgromadzić największy majątek.
Zawartość pudełka:- 1 plansza gry
- 3 łodzie
- 20 pionków w 5 kolorach
- 4 żetony załadunku dla 4 towarów
- 4 kości (w kolorach towarów)
- 4 znaczniki wartości (w kolorach 4 towarów)
- 20 kart własności (po 5 dla każdego z towarów)
- monety w filipińskiej walucie PESO
- instrukcja
Cechy produktu:
Liczba graczy: 3-5
Wiek graczy: 10+
Czas rozgrywki: ok. 60 min.
Instrukcja: polska
Wydanie: polskie